![]() |
Actieve onderwerpen Ledenlijst Kalender Zoeken |
| |
| Status Parcours | |
|
| |
|
| << Vorige Pagina van 17 Volgende >> |
| Schrijver | Bericht |
|
Bartho
MTB'er
Lid geworden: 01 Januari 2009 Online status: Offline Berichten: 39 |
![]() Geplaatst op: 07 Maart 2010 om 21:49 |
|
Geweldig snel, 40:43, maar hoe krijg ik het nou onder de 40? Wel veel volk vanmorgen, misschien dat dat het was... Evengoed als iemand tips heeft om de magische grens van 40 te doorbreken graag?
Ward |
|
IP gelogd |
|
|
BOSS
superposter
Lid geworden: 21 Januari 2005 Lokatie: Tuvalu Online status: Offline Berichten: 1078 |
![]() Geplaatst op: 07 Maart 2010 om 22:21 |
|
In eerste instantie geplaatst door Bartho
Geweldig snel, 40:43, maar hoe krijg ik het nou onder de 40? Wel veel volk vanmorgen, misschien dat dat het was... Evengoed als iemand tips heeft om de magische grens van 40 te doorbreken graag? Ward Wat dacht je van: -harder trappen? -afvallen? -nieuwe fiets -combinatie van alledrie |
|
IP gelogd |
|
|
mtbschoorl
Admin Group
Lid geworden: 01 October 2003 Lokatie: Svalbard Online status: Offline Berichten: 438 |
![]() Geplaatst op: 08 Maart 2010 om 11:23 |
|
Geweldig snel, 40:43, maar hoe krijg ik het nou onder de 40? Wel veel volk vanmorgen, misschien dat dat het was... Evengoed als iemand tips heeft om de magische grens van 40 te doorbreken graag? Ward De eerste keer dat ik onder de 40 reed (ik stond maar vast op 42) was met behulp van een gangmaker. Meteen een 38'er toen. De keer daarna heb ik meteen zelfstandig onder de 40 gereden. Talloze keren volgden. Ben zelfs gangmaker geweest voor 37'ers. Alleen m'n pr, daar had ik Brammetje weer even voor nodig
|
|
IP gelogd |
|
|
Greyfox
friends
Lid geworden: 31 Juli 2005 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 264 |
![]() Geplaatst op: 08 Maart 2010 om 12:47 |
|
Ik herken het, die laatste minuut eraf om onder de 40 te komen is lastig. Je probeert te bedenken waar je nog tijd kunt winnen en de oplossing was in mijn geval 'overal'. Wat Boss ook al zegt, overal net iets harder trappen. Daarmee kwam ik uiteindelijk op 39:27u. Met een gangmaker zoals Joop voorstelt, gaat het makkelijker. Je rijdt gewoon mee en uit de wind. Eigenlijk zouden die records niet moeten tellen |
|
IP gelogd |
|
|
bartjan
MTB'er
Lid geworden: 18 November 2008 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 29 |
![]() Geplaatst op: 08 Maart 2010 om 21:17 |
|
Geweldig snel, 40:43, maar hoe krijg ik het nou onder de 40? Wel veel volk vanmorgen, misschien dat dat het was... Evengoed als iemand tips heeft om de magische grens van 40 te doorbreken graag? Ward He Bartho,
Ik rijd zelf wel onder de 40 maar een gouden tip voor mij was gewoon alles op je grote blad rijden. Dan rijd je een stuk sneller.
|
|
|
Live to ride, ride to live
|
|
IP gelogd |
|
|
Koen van H*
MTB'er
Lid geworden: 22 Maart 2007 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 52 |
![]() Geplaatst op: 08 Maart 2010 om 21:50 |
|
Op je grote blad de blink op? knap hoor Ik fiets daar altijd rustig op het middenblad omhoog, de nok ook trouwens. Slaat nergens op om daar op je buitenblad te gaan rijden.
Je moet gewoon na ieder bochtje en klimmetje volle bak sprinten om weer zo snel mogelijk op snelheid te zijn. Pak je dik 2 minuten mee.
|
|
IP gelogd |
|
|
Henk van H*
superposter
Lid geworden: 26 Maart 2005 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 997 |
![]() Geplaatst op: 08 Maart 2010 om 22:12 |
|
1: trainen! (val je vanzelf af als dat nodig is)
2: niet remmen
3: vlak voor een recordpoging minstens één testrit zodat je weet waar de problemen zitten (kan in een week zomaar veranderen).
4: ik heb mijn snelste tijden gereden op gladde banden (SuperMoto's en Furious Freds). Ook dit moet je eerst uitproberen (bochten!). Als de droge zandkorrels onder je banden naar achteren wegschieten is het goed.
5: Zorg dat je goed warm bent. Niet vanaf de parkeerplaats gelijk gaan knallen. Minstens een uur warm rijden, trek een paar sprintjes.
6: Windrichting. Op de open stukken moet je natuurlijk geen tegenwind hebben. Noordoosten wind is prima.
7: De juiste fiets(techniek) kan héél veel uitmaken
maar vooral trainen! Het gaat je absoluut lukken!
|
|
|
HvH
|
|
IP gelogd |
|
|
Bartho
MTB'er
Lid geworden: 01 Januari 2009 Online status: Offline Berichten: 39 |
![]() Geplaatst op: 09 Maart 2010 om 18:43 |
|
Dat zijn een boel goeie tips, waarvoor mijn dank. Ik zal een en ander proberen, inrijden doe ik altijd al, maar daarin af en toe sprinten is een goeie. Afvallen is geen goeie, ben eigenlijk al te licht. Nieuwe fiets is ook al gedaan en het wordt wat kostbaar bij iedere rit een andere aan te schaffen niet? Gladdere banden is nog een optie en haalbaar, een haas is ook nog mogelijk, maar dan vervalt de pr wellicht in de toekomst als het niet meer mee telt...
Harder trappen en na iedere bocht snelheid maken in een zwaarder verzet dan ik gewend ben is wel bruikbaar, die heeft me ook naar deze tijd gebracht. Het grootste blad vind ik dan wel heel veel van het goeie de nok op...:-) Jullie lezen het als het gelukt is! Nogmaals dank ![]() |
|
IP gelogd |
|
|
zandhopper
friends
Lid geworden: 18 April 2007 Online status: Offline Berichten: 372 |
![]() Geplaatst op: 09 Maart 2010 om 22:35 |
|
Fooney;
Die 40- is ook nog mijn doel. Idd zondag weer in de buurt gekomen, morgen maar vlammen ipv duurtraininkje??? Een rondje hard; voor mij; snel beginnen, en dan hopen dat ik op het middenstuk over heb om door te gaan(haas!!!!). En daar ik met de nok eindig gewoon aan puin in de klim. En de tussentijden zijn psychologisch ook heeel belangrijk. Een halve minuut haal je niet meer in tenslotte en dan willen de benen ook niet zo meer. |
|
IP gelogd |
|
|
Greyfox
friends
Lid geworden: 31 Juli 2005 Lokatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 264 |
![]() Geplaatst op: 10 Maart 2010 om 08:43 |
|
Ik begin altijd net voor de nok (bij duinvermaak het bos in), dat is niet mijn meest favoriete stuk van het parkoers dus dan heb ik die alvast gehad.
Dan is het verder een kwestie van snelheid houden, dus bij afdalingen versnellen zodat je bij de volgende klim niet stil komt te staan.
En natuurlijk een stukje geluk met wel of niet achter een langzamere biker komen te zitten.
|
|
IP gelogd |
|
| << Vorige Pagina van 17 Volgende >> |
|
||
Spring naar forum |
je kan geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum je kan geen antwoorden plaatsen in dit forum je kan geen berichten verwijderen in dit forum je kan geen berichten bewerken in dit forum je kan geen enquêtes creëren in dit forum je kan geen stemmen in enquêtes in dit forum |
|